ENCHANTMENT AND FASCINATION: THE SEDUCTION DIMENSIONS IN EDUCATION

Authors

  • Carlos Alberto Figueiredo da Silva Universidade Salgado de Oliveira e Unisuam
  • Sebastião Josué Votre Universidade Gama Filho

DOI:

https://doi.org/10.5216/rpp.v12i3.6740

Keywords:

Physical Education, Power, Violence

Abstract

The aim of this study was to describe the phenomenon of seduction in the educational relationship. The ethnomethodology was utilized as a theoretical and methodological referential for data analysis. This is a case study, with a qualitative approach. The sample was intentional and consists of three university students. The study concludes that the phenomenon occurs incessantly in the educational area. The reports revealed two polar categories. There is a dimension of enchantment, where individuals interact and constructing a relationship based on autonomy. There is also a dimension of fascination, where the discernment of a party is compromised.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Carlos Alberto Figueiredo da Silva, Universidade Salgado de Oliveira e Unisuam

Doutor em Educação Física pela Universidade Gama Filho. Professor do Programa de Mestrado em Ciências da Atividade Física da Universidade Salgado de Oliveira e Professor do Centro Universitário Augusto Motta.

Sebastião Josué Votre, Universidade Gama Filho

Pós-doutorado realizado nas universidades da Pensilvânia, Filadélfia (1980, com William Labov); da Califórnia, Los Angeles (1986, com Sandra Thompson); de Essex, Inglaterra (1988, com Peter Trudgill); de Laval, Québec (1992, com Diane Vincent) e da Califórnia, Santa Bárbara (1999, com Sandra Thompson) e na Universidade de Strathclyde, Escócia (em 1999, com Anthony Mangan). Doutor em Lingüística e Análise do Discurso (PUC-RJ). Professor do Programa de Pós-graduação (mestrado e doutorado) em Educação Física da Universidade Gama Filho.

Published

2009-11-30

How to Cite

SILVA, C. A. F. da; VOTRE, S. J. ENCHANTMENT AND FASCINATION: THE SEDUCTION DIMENSIONS IN EDUCATION. Pensar a Prática, Goiânia, v. 12, n. 3, 2009. DOI: 10.5216/rpp.v12i3.6740. Disponível em: https://revistas.ufg.br/fef/article/view/6740. Acesso em: 11 may. 2024.

Issue

Section

Artigos Originais