Students’ spontaneous smile in efl classroom

Autores

  • Daniela Gomes de Araújo Nóbrega Universidade Estadual da Paraiba

DOI:

https://doi.org/10.5216/sig.v24i2.17248

Palavras-chave:

Linguistica Aplicada, Letras, Língua Estrangeira.

Resumo

This article discusses the importance of the students’ spontaneous smile in EFL classroom interaction, and its implication to their oral production. Findings proved that the students’ spontaneous smile served as a fundamental interactive nonverbal sign for it not only favors a closer relation among students, but also helps them in the co-construction of oral activities in group works. In sum, the students’ spontaneous smile appeared to be a nonverbal indicative of proximity and of increasing oral interaction among them.

Downloads

Não há dados estatísticos.

Biografia do Autor

Daniela Gomes de Araújo Nóbrega, Universidade Estadual da Paraiba

Doutora em Linguistica pela UFAL (2011), Mestrado em Língua Inglesa e Literatura correspondenten pela UFSC  (2002), professora Doutora A do Departamento de Letras e Artes do CEDUC 2, da Universidade Estadual da Paraiba. Interesses acadêmicos na área de Linguistica Aplicada, Ensino e aprendizagem em Língua Inglesa, Práticas Interativas em aulas de Língua Inglesa.

Downloads

Publicado

2012-09-24

Como Citar

NÓBREGA, D. G. de A. Students’ spontaneous smile in efl classroom. Signótica, Goiânia, v. 24, n. 2, p. 449–467, 2012. DOI: 10.5216/sig.v24i2.17248. Disponível em: https://revistas.ufg.br/sig/article/view/17248. Acesso em: 28 mar. 2024.

Edição

Seção

Artigo